Lifestyle

Zrekompensujcie mi pandemię!

Brzmi dość śmiesznie prawda? Jednak naprawdę niektórzy ludzie uważają że powinni dostać rekompensaty za to że nie mogli wziąć udziału w jakimś wcześniej zarezerwowanym wydarzeniu, bądź nie mogli obejrzeć meczu sportowego ponieważ się nie odbył a mieli opłaconą transmisję, bądź mieli planowane leczenie które zostało wstrzymane gdyż zamknięto przychodnie. Jednak czy faktycznie instytucję powinny rekompensować coś takiego, mimo że nie miały na to najmniejszego wpływu?

Rekompensata w imię koronawirusa, czyli dajcie mi coś za darmo

Pracuje w osobistej obsłudze klienta jednego z dostawców telewizji, internetu, telefonii komórkowej i stacjonarnej. Dzisiaj, dzień przed długim weekendem odwiedził mnie Pan, usiadł przy biurku i zaczął mówić:

Bo wie Pani co, ja miałem u Was Canal Plus do końca maja opłacony ale od lutego przez pandemię nie było meczy, więc płaciłem za nic (na Canal+ nie lecą tylko mecze ale również filmy i seriale a klient miał full opcję), powinniście jako firma dać mi jakąś rekompensatę za te stracone 3 miesiące, na przykład dać mi 3 miesiące dodatkowo za darmo skoro teraz mecze wróciły.

Wiecie co? Ja wiele rozumiem, ja rozumiem że ktoś nie chce być oszukany, nie chce płacić za coś z czego nie korzysta ale ta opisana sytuacja jest wręcz absurdalna. Do kogo ten Pan powinien skierować reklamację? Do mnie, do firmy, do dostawcy, Canal+ czy do Chińczyków od których pandemia się zaczęła? Tak naprawdę na wstrzymanie meczy nikt nie miał wpływu, ani ja, ani klient ani moja firma. Więc na jakiej podstawie ma tutaj być jakakolwiek rekompensata, kto pokryje darmowe udostępnianie kanałów klientowi? Firma? I straci bo klient chce rekompensaty? Ja rozumiem że trzeba walczyć o swoje prawa, ale czy tutaj taka walka jest zasadna? Jak dla mnie nie. I ja osobiście nigdy nie zachowałabym się podobnie, wiem że koronawirus wielu ludziom mega utrudnił życie, ale jednak nadal powinniśmy pozostać ludźmi i zachowywać się jak wychowani kulturalni ludzie.

Wyleczcie mnie za darmo!

Zasłyszałam ostatnio historię o tym jak to Pan miał mieć leczenie kanałowe zęba właśnie w okresie jak pandemia wybuchła i wszystko zostało zamknięte. Wiadomo że kanałowe leczenie tanie nie jest, wiadomo tez że trzeba je zrobić. Ale ten Pan w momencie jak został zaproszony na leczenie ponieważ przychodnia znowu zaczęła pracować oczekiwał że zabieg zostanie wykonany bezpłatnie ze względu na to że musiał czekać a jego to trochę bolało.

I znowu. Byciem takim roszczeniowym jak ta osoba bardzo tracimy w oczach drugiego człowieka, jeżeli tak podchodzimy do wszystkich ludzi których znamy to nie wiem czy ktokolwiek będzie chciał z nimi utrzymywać dłuższy kontakt. Czy to wina przychodni że została zamknięta, dentysta ma ze swojej kieszeni płacić za nasze leczenie? Nie! I nie powinniśmy niczego podobnego od nikogo żądać.

Przeraża mnie dzisiejszy świat. Rozumiem że w wielu miejscach jesteśmy oszukiwani i okłamywani, ale to znaczy że zawsze musimy czegoś chcieć? Musimy być lepsi? Wygrać? Przecież tak samo ja, jak i dentysta pracujemy na swoje utrzymanie. Nie my wywołaliśmy pandemię aby z własnej kieszeni ludziom dokładać bo oni stracili. Ja też straciłam, i tracę bo narażam się ciągle pracując bezpośrednio z drugim człowiekiem. Ale nie żądam od nich 10zł dodatkowo za to że im pomogłam bądź udzieliłam informacji.

Powinniśmy w tej całej sytuacji nie zapominać jak być człowiekiem dla drugiego człowieka. A wy, mieliście bądź byliście świadkami podobnej sytuacji? Dajcie znać!

Karolina

Jestem kobietą, mamą, partnerką, która dzięki temu miejscu chce pokazać siebie i to jak postrzegam otaczający mnie świat. Mam 26 lat, kochającego partnera, oraz 5 letniego, niesfornego, lecz cudownego syna.

Subscribe
Powiadom o
guest
16 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Agnieszka
16 dni temu

Wieczorniaki!
Pandemia wyciągnęła z ludzi to, co drzemało w nich zawsze. Zwykle tylko umieli to w sobie kryć.

pat.leen
15 dni temu

Niestety ludzie są coraz bardziej roszczeniowi. Obsługa klienta wyniszcza psychicznie, dlatego już nigdy więcej nie zamierzam w niej pracować.

Ta, co się nie zna
15 dni temu

Ech… Niestety ludzie często zapominają, że siedzimy w tym wszyscy i każdy poniósł lub ponosi jakieś straty. Byłoby szalenie ciekawie, jakby każdy tak zaczął żądać rekompensaty za swoje krzywdy

Krzyżykowa Żona
Krzyżykowa Żona
15 dni temu

Pandemia dużo namieszała i przeszkodziła Nam w naszym codziennym życiu – to prawda. Nie rozumiem jednak takiego zachowania ludzi, już nie mówiąc o roszczeniach.. Bardzo dobrze opisana i skrócona sytuacja. Zawłaszcza jak pracujesz na co dzień z klientami to spotykasz różne takie sytuacje, nie wspominając o tym jaką musisz mieć cierpliwość 🙂 Pozdrawiam 🙂

Natalia
15 dni temu

Ja się spotykam właściwie codziennie z podobnymi sytuacjami, ale to raczej zrozumiałe (branża lotnicza). Z tym, że niektórzy podchodzą ze zrozumieniem, wiedzą, że czasem muszą poczekać, że to nie nasza wina, że nie ma lotów, że dla nas to też jest turbo ciężka sytuacja. A niektórzy zaczynają rozmowę z wysokiego C i koniec – dajcie mi, ja żądam, mnie się należy. Tak chyba jest w całej branży usługowej. Musimy to przetrwać i mieć świadomość, że tak będzie bez względu na pandemię 😉

Aneta Boritzka
14 dni temu

Właśnie tak się dzieje. Ludzie mają coraz większe oczekiwania. Ja klient, ja pan, ja wymagam, ja czekałem. Ten świat się gdzieś pogubił. Ludzie zaczęli się w nim strasznie gubić, gdzieś te najważniejsze ludzkie wartości się zatraciły. Poza tym empatia, wyrozumienie coraz rzadziej spotykane…:(

Justyna
Justyna
14 dni temu

Roszczeniowa postawa u ludzi to coś, czego nie cierpię. Ale żeby od siebie coś dać bezinteresownie, to już trudniej niestety…

Joanna
Joanna
12 dni temu

Chyba nasze społeczeństwo przyzwyczaja sie, ze wiele mozna dostać za darmo. To nie jest dobre zjawisko, bo zabija przedsiębiorczość, chęć pracy i relacje międzyludzkie. Chyba chcemy wzbogacić sie na wszystkim kosztem innych , tylko ze ci inni to tez firmy które musza trwać w czasie pandemii, płacić pensje i utrzymywać płynność. Ktoś kto tylko bierze i nigdy sam niczego nie stworzył, może tego nie rozumieć.

Ladythings
11 dni temu

Zgadzam się z Tobą. Ten czas jest trudny dla wszystkich, ale widzę, że niektórzy próbują na tym coś ugrać dla siebie, choć oczywiście rozumiem żal z powodu długiego oczekiwania na stomatologa. Domyślam się, że w swojej pracy często spotykasz się z roszczeniowymi ludźmi.